Tuesday 8 November 2011

اطلاعیه جدید سپاه صحابه ایران : بلوچستان از نظر اقتصاد


سپاه صحابه ایران:از نظر اقتصادی شاید لازم نباشد شرح ماجرا را بیان  كنم زیرا اكثر هموطنان می دانند كه بلوچستان از نظر رشد اقتصادی و توسعه و آبادانی در كجای جدول استان ها قرار دارد.
اگر چه بلوچستان از نظر اعدام رتبه اول را دارد، اما از حیث اقتصاد و آبادانی و توسعه همواره صاحب رتبه آخر بوده و است. برای دریافتن به علت و ریشه این عقب ماندگی ، لازم نیست كه از اقصاد دانان و یا متخصصین علل را جویا شویم. علت آن بسیار ساده است. نگاهی به بودجه های اختصاص داده شده به بلوچستان در طی پنجاه سال اخیر بیفكنید، تا ببینید علت عقب ماندگی بلوچستان چیست.
بودجه امنیتی و نظامی بلوچستان چه از نظر نسبت به تعداد جمعیت در استان و یا نسبت به در صد كل جمعیت استان، همواره بیشترین رقم را به خود جلب كرده است. در حالیكه بلوچستان كمترین و یا به عبارتی پایین ترین بودجه عمران و آبادانی را در بین تمامی استان های ایرانی چه از نظر مقدار حقیقی و یا درصد بودجه اختصاصی وچه ار نظر نسبت در صد جمعیت در مقایسه با بقیه استان های كشور را دارا می باشد. 
بودجه عمرانی و آبادانی بلوچستان همواره كمتر از یكهزارم كل بودجه كشور بوده است. وانگهی بیش از نیمی از بودجه عمرانی بلوچستان صرف پروژه های امنیتی و نظامی می شود.
علیرغم صرف صدها میلیارد تومان برای احداث پادگانهای مختلف نظامی و قرارگاه های متعدد سپاه پاسداران در بلوچستان،می شود
هنوز هم بسیاری از دانش آموزان بلوچ در مدارس كپری تحصیل می كنند. البته باید اذهان كرد كه اینان جزوء دانش آموزان خوشبخت هستند چون حداقل كپر و معلم دارند. بین بیست و شش تا سی و دو درصد از كودكان بلوچ از امكانات آموزشی اولیه نظیر كلاس كپری نیز محروم هستند.
بر طبق گفته ابراهیم اعتصام رئیس سازمان آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان حدود شصت و شش هزار دانش آموز در استان وجود دارد. بر طبق آمار دولتی استان سیستان و بلوچستان با داشتن ۶ دانشگاه دولتی در كشور مقام دوم را بعد از تهران داراست و با برخورداری از ۳۵ مركز آموزش عالی و ۷۰ هزار دانشجو بالاترین نسبت دانشجو به جمعیت را به خود اختصاص داده است.
آری در هیچ كجای دنیا تعداد دانشجویان دانشگاهها و مدارس عالی از تعداد دانش آموزان آنجا بیشتر نیست. در این صورت می توان گفت كه بلوچ ها خوشبخت هستند زیرا با توجه به تعداد دانش آموزان و دانشجویان، اكثر آن شصت و شش هزار دانش آموز به دانشگاه راه  پیدا می كنند. 
اما واقعیت چیز دیگری است. اكثریت فارق لتحصیلان دیپلمه بلوچ از ورود به دانشگاه به دلایل تبعیض غیر مستقیم و مستقیم از قبیل عدم الزام به ولایت فقیه و غیره محروم هستند. 
از میان هفتاد هزار دانشجو در بلوچستان حدود هزار تن از آنان بلوچ هستند؛ یعنی حدود یك و نیم درصد. این در حالیست كه هزاران دانشجوی بلوچ ناچارند برای ادامه تحصیلی روانه كشور های دیگر از جمله هندوستان، پاكستان، مالزی ، اروپا، آمریكا و غیره بشوند.
آری این بمصداق همان مثل "آب در كوزه و ما تشنه لبان می گردیم، دانشگاه در زاهدان و ما گرد جهان می گردیم" می باشد. شرح درد بیكاری، عدم امكانات بهداشتی و درمانی، مسكن، آموزش، اعتیاد، اشتغال (%40 بیكار) و غیره ..........
سپاه صحابه ایران 
www.s-s-iran.blogspot.com